سیستم شستشو و انتقال چغندرقند

ساخت سنگ گیر و شن گیرهای دوار، همچنین علف گیرهای بلوئر دار در ظرفیت های مختلف از دیگر تخصص های شرکت آبگینه شهد آبادیس می باشد.
سیستم مدرن شستشوی چغندر معمولا بصورت هوایی نصب شده و از ترکیب دو سنگ گیر، دو علف گیر، یک شن گیر و سیستم فلوم واتر و سپراتور یا جدا کننده علف از خرده چغندر تشکیل شده است.
جایگزینی درام شستشو به جای لاور یا حوض شستشوی چغندر باعث آسیب کمتر به چغندرقند می گردد، بطوریکه بسیاری از کارخانه های مدرن از درام به جای حوض شستشو یا لاور استفاده می کنند.
انتقال چغندر از سیلو به سیستم های شستشوی هوایی معمولا با پمپ چغندر صورت می گیرد یا بصورت انتقال خشک و بوسیله نوار نقاله انجام و پس از طی فرآیند شستشو، انتقال به بونکرهای آسیاب خلال با نوار نقاله و بصورت خشک انجام می شود.
انتقال خشک باعث کم شدن حجم آب در گردش سیلوها خواهد شد و این موضوع باعث کاهش تجهیزات و تاسیسات مرتبط و کم شدن مصرف آب خواهد بود.
قرار داشتن فیلترهای ممبرانی در کنار دکانتور ترسیب آب سیلو باعث حذف لاگون های گل چغندر شده و امکان انتقال سریع گل به زمین های کشاورزی را فراهم می کند، که این خود باعث کاهش مشکلات زیست محیطی، کاهش مصرف آب و حذف بوی ایجاد شده در لاگن های مربوطه می شود.