رفریژرانت/سرد کننده های عمودی پخت سوم

در کارخانه های قند و شکر کیفیت و درصد کریستال پخت های نهایی یا پخت C یا سوم یا C-massecuite تاثیر زیادی بر میزان ضایعات کارخانه داشته که این موضوع ارتباط مستقیم با رفریژرانت/ سرد کننده های عمودی پخت دارد. معمولا 85-80 درصد کریستال های پخت نهایی در صنایع شکر به روش گرم و پخت تحت خلا تولید می شود و 20-15 درصد در سردکننده ها/رفریژرانت ها و پس از تخلیه به روش تبریدی تولید می شوند. بیشترین ضایعات قندی در کارخانه های شکر از طریق خروج ملاس که پساب پخت نهایی است، اتفاق می افتد.

کنترل دقیق دما و نرخ کاهش آن طی یک نمودار و در یک بازه زمانی مشخص بر اساس میزان پخت تولید شده، امکان دستیابی به کمترین عدد درجه خلوص در ملاس و بیشترین درصد کریستال در پخت نهایی را فراهم می سازد.

کارخانه هایی که طی سال های اخیر افزایش ظرفیت داشته اند و در فضای موجود سالن تولید امکان اضافه نمودن رفریژرانت افقی ندارند و یا رفریژرانت های قدیمی آنها کارایی لازم را ندارد(که این موضوع باعث بروز ضایعات ملاس در کارخانه می شود)، بهترین گزینه پیشنهادی برای آنها ساخت و نصب رفریژرانت پخت عمودی با لوله های ثابت در خارج از سالن تولید می باشد. امکان کنترل دقیق دمای پخت سوم هنگام خروج از سرد کننده و امکان ایجاد اتوماسیون دقیق و راحت در این سیستم و نیاز به فضای کم نسبت به حجم بالا، از مزایای این نوع سرد کننده ها می باشد.