برش لیزری فلزات

انجام خدمات برش لیزری فلزات(با استفاده از دستگاه برش CNC فایبر لیزر) و انجام پروژه ها بدون استفاده از ابزارهای مکانیکی از دیگر خدمات شرکت آبگینه شهد آبادیس است.  کاهش زمان ارائه خدمات و کاهش هزینه های تولید، و در راستای آن بالا رفتن کیفیت برش قطعات مهمترین خواسته واحد های تولیدی درگیر در این زمینه است. سرعت و دقت بالای برش لیزری کمک زیادی در روند سرعت دادن به تولید داشته و جوابگوی بسیاری از کاستی های روش های سنتی برش متریال بوده است.

برش لیزری عملیاتی که از اشعه لیزر برای برش اجسام استفاده می شود را گویند که با برخورد اشعه لیزر به اجسام برش اتفاق می افتد. انواع لیزر گازی، رادیو اکتیو، شیمیایی و جامد وجود دارد که لیزرهای گازی و جامد بیشترین کاربرد در صنعت را دارد. در برش فایبر لیزری گازی اکثرا از گازهای اکسیژن، نیتروژن و هوای فشرده استفاده می شود. کیفیت برش گاز نیتروژن بالاتر بوده و برای برش متریال از جنس استیل و آلومینیوم مناسب تر است و سیاهی در محل ایجاد نمی کند.

طرح برش با ابزار خط در قالب نرم افزار اتوکد، کورل دراو، ایلوستراتور طراحی می شود. نور لیزر از این خطوط عبور می کند. قدرت پرتو لیزر با توجه به نوع برش و نوع جسم قابل تغییر است. برای دستیابی به بهترین کیفیت و بهره وری، بایستی سرعت و قدرت دستگاه با توجه به جنس متریال تنظیم شود و سپس برش آغاز می شود. اشعه تولید شده از تحریک مواد مولد لیزر، توسط لامپی در محفظه ایی بسته با استفاده از تکه های آینه منعکس و متصاعد شده و بر روی جسم تابیده می شود و قسمت مورد نظر را برش داده یا موجب تصعید آن می شود. در نهایت قسمت های برش خورده با گاز فشار بالا از روی جسم برداشته می شود. در مرحله آخر برخی از مواد برش تصعید شده، براده‌ها و مواد اضافی باقیمانده در محل برش توسط گازی که همراه با لیزر به قطعه وارد می‌شود، پاک سازی گشته و سطح صاف و صیقلی قطعه اصلی باقی می ماند.

مزایای کلی برش CNC را می توان اینگونه خلاصه کرد:

در برش لیزری سرعت برش لیزری ارتباط مستقیمی با توان اشعه لیزر و توان دستگاه دارد. اکسید نشدن و صافی سطح برش ایجاد شده در روش برش لیزری با تنظیم نوع و فشار گاز، سرعت برش و تنظیم توان اشعه لیزر قابل کنترل است. در برشی(برش لیزری) که پلیسه وجود نداشته باشد، کیفیت نهایی برش بهتر بوده و نیاز به ماشین کاری قطعات و پلیسه گیری کمتر است.

ویژگی های دستگاه برش لیزر CNC در مقایسه با روش سنتی:

برش های مکانیکی و سنتی کیفیت و تمیزی برش لیزری را ندارد. همچنین استفاده از لیزر برای برش اجسام آسانتر بوده، دقت بالاتر و مصرف انرژی کمتر است و احتمال تاب برداشتن اجسام نیز بسیار کم است. مزایای دیگر برش لیزری نسبت به برش سنتی موارد ذیل قابل ذکر است:

1- سرعت بسیار بالاتر در نتیجه وجود منبع با توان بالا در دستگاه CNC

2- دقت بالای برش لیزری که تا 1 میلی متر نیز می رسد. همچنین دقت ثابت در تکرار برش

3- حذف مراحل قالب سازی و پرس کاری و عدم نیاز به ماشین کاری قطعات و در نتیجه کاهش قیمت نهایی بدلیل حذف این مراحل

4- حفظ ویژگی های مکانیکی و فیزیکی قطعات که به خاطر بالا نرفتن دما قطعه طی برش لیزری است.

5- عدم وجود سوختگی در قطعات

6- در امان ماندن لبه های قطعات از له شدن بدلیل عدم اعمال فشار زیاد بر قطعه طی برش لیزری

7- امکان برش طرح های بسیار پیچیده و دو بعدی، سوراخ های بسیار ریز حتی به اندازه 1 میلی متر

8-کاهش ضایعات

9- ایجاد قطعات مختلف با ضخامت یکسان و صافی بسیار مناسب سطح(و در نتیجه عدم اکسید شدن) بطور همزمان برای کلیه قطعات

10- تحویل سفارشات درکوتاه ترین زمان با توجه به سرعت بالای دستگاه

11- برش به صورت سری کاری با کمترین اتلاف وقت در تعویض ورق ها

قابلیت برش لیزر CNC:

1-قابلیت برش انواع ورق های آهن، استیل، آلومینیوم و مس

2-ضخامت 2/0 میلیمتر تا 20 میلیمتر با دقت 01/0± میلیمتر

دستگاه های برش CNC فایبر لیزر مورد استفاده شرکت ما با پیشرفته ترین و قدرتمند ترین سورس های لیزر بین المللی تجهیز شده و این ترکیب برش هایی با کیفیت بسیار بالا و دقت های بی بدیلی را روی انواع مواد فلزی ایجاد می نماید. تکنولوژی بسیار بالای مورد استفاده در دستگاه های برش CNC فایبر لیزر مذکور باعث پایین آمدن هزینه های جاری برشکاری شده و رقابت پذیرترین روش برشکاری با لیزر را می توان ارائه نمود و امکان برش انواع فلزات رنگی را میسر نموده و این در حالی است که با تکنولوژی قدیمی لیزرهای CO2 امکان آن وجود نداشت.