فیلتر پرس ممبران

بی‌شک ورود فیلترهای پرس ممبرانی جهت جایگزینی با فیلترهای خلاء دورانی در صنایع قند تحولی عظیم محسوب می شود. حذف لاگون های ته نشینی گل کربناته، امکان خروج سریع گل خشک از کارخانه، صرفه جویی در مصرف آب به دلیل کم شدن حدود 30 تا 50 درصدی آب در گل خروجی، برطرف شدن بخشی از مشکلات زیست محیطی در کارخانه ها، اتوماسیون کامل و کاهش احتمال خطای انسانی و کاهش ضایعات قندی گل در کارخانه، بخشی از مزایای استفاده از این نوع فیلتر ها می باشد.
ورود فیلترهای ساخت شرکت CHOQUENET فرانسه و PUTSCH آلمان به ایران بسیار رضایت بخش بود و کارخانه‌هایی که از این فیلترها استفاده کردند نزدیک به دو دهه با کمترین مشکلاتی مواجه بودند در سال‌های اخیر شرکت‌هایی در داخل کشور سعی کردند با الگوبرداری اقدام به ساخت این فیلترها نمایند ولی با توجه به اینکه آشنایی زیادی با صنعت قند و پروسه تولید آن نداشتند و از الگوریتم اتوماسیون این فیلترها بی اطلاع بودند تجربه موفقی چه برای سازنده و چه برای کارخانه های قند رقم نخورد.

برای مشاهده مشخصات فیلتر دکانتور اینجا کلیک کنید.

از دیگر کاربردهای فیلتر پرس ممبرانی در صنعت قند می توان به بخش چغندر شویی و جداسازی گل از آب سیلو با ماده خشک بالا و قابل حمل اشاره کرد. در کارخانه ها معمولاً این گل پس از ته نشینی و تغلیظ به لاگون های بزرگی منتقل شده تا بعد از چند ماه امکان حمل و خروج از کارخانه فراهم گردد. این موضوع ضمن هدر رفت زمان و آب فراوان، فضای زیادی از زمین‌های کارخانه اشغال می کند و باعث بروز مشکلات زیست محیطی و بوی بد در اطراف کارخانه می گردد. استفاده از این نوع فیلتر باعث حذف لاگون های مربوط به گل چغندر، صرفه‌جویی قابل توجه در مصرف آب و برطرف شدن بوی بد حاصل از تولید لجن و تجزیه مواد آلی می گردد. گل خشک شده در این سیستم به صورت روزانه یا هفتگی قابل حمل به زمین‌های کشاورزی یا دپو در محل مناسب می باشد.
شرکت آبگینه شهد آبادیس با همکاری بنیاد علوم کاربردی رازی و شرکت میرکو و با در دست داشتن نقشه های ساخت CHOQUENET و PUTSCH اقدام به ساخت صفحات چمبرز و ممبرانی، همچنین پمپ اسلاری و سایر قطعات نموده است. صفحات تولیدی ما در دو نمونه چمبرز و ممبرانی دارای یک سال گارانتی بی قید و شرط می باشد، همچنین ساخت کامل این نوع فیلترها دارای گارانتی یکساله، خدمات و سرویس 10 ساله می باشد. ساخت این فیلتر ها تحت قرار داد و با ارائه ضمانت اجرایی معتبر از طرف این شرکت جهت پایین بودن درصد ریسک برای کارفرما انجام می پذیرد.